Oblíbené příspěvky

neděle 1. dubna 2018

PROBUZENÍ SIMONA SPIERA

Originální název: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda (2015)
Autorka: Becky Albertalli
Překlad: Anna Vrbová
Nakladatelství: Yoli
Rok vydání v ČR: 2017
Počet stran: 296

I když můj věk tomuto žánru už nějakou dobu neodpovídá, i přesto si ráda young adult přečtu. Tentokrát se jednalo o knihu Probuzení Simona Spiera. Tento román je skvělou oddechovkou, pokud si zrovna chcete přečíst knihu, u které chcete lehce vypnout a nad kterou nemusíte moc přemýšlet.

Kniha vypráví příběh středoškoláka Simona, který si již několik měsíců dopisuje formou emailů se svým tajemným přítelem, Bluem. Simon stejně jako Blue již nějakou dobu ví, že je gay, ale není to připraven říci své rodině ani blízkému okolí. I když se v reálném světě pravděpodobně osobně znají, ve svých emailech si to nesdělují a tají před sebou svou pravou identitu. Přesto jsou si každým dnem stále bližší a postupem času jejich vzájemné pouto zesiluje.

Jednoho dne se Simon zapomene odhlásit ze školního počítače a nechá na něm otevřenou svou e-mailovou schránku, tajemná korespondence padne do nesprávných rukou spolužáka Martina a Simon se stane terčem vydírání. Najednou tak řeší otázku, zda udělat to, co po něm Martin žádá, nebo riskovat, že všichni zjistí pravdu a bude se muset potýkat s posměšky svých spolužáků a strachem, jak celou záležitost přijme jeho rodina. A hlavně, co když se všechno provalí a Simon nikdy nezjistí, do Blue ve skutečnosti je a přijde tak o jediného přítele, před kterým nemusím mít tajnosti?
 Musím říct, že kniha ve mně vyvolala rozporuplné pocity. Na jedné straně se mi moc líbí vykreslení hlavní postavy. Jeho uvažování, jaký má vztah s rodinou i přáteli. Rovněž mi byl sympatický svou lásku k Harry Potterovi a Oreo sušenkám.

Na druhé straně jakoby se najednou u autorů roztrhl pytel s psaním knih s homosexuální tématikou. Hledání Blueovy identity mi také příliš času nezabralo, již v polovině knihy je víceméně jasné, kdo Blue je (možná tím, že jsem milovníkem krimi a detektivek).
Celkově knihu hodnotím kladně, 2 večery a není co číst. Mám ale raději knihy, které ve mně zachovají nějakou větší emoci, což se tady bohužel nestala a předpokládám, že už se k ní více nevrátím.

V červnu 2018 by měl do kin přijít film s názvem Já, Simon. Jsem velmi zvědavá, jak režisér tento film pojme, ale rozhodně si ho nenechám ujít, už jen pros srovnání s knihou.

Žádné komentáře:

Okomentovat